Tarta cu broccoli

Sii, dupa cum m-am laudat intr-un post trecut, a venit randul tavii de tarte sa-si faca botezul; astfel ca astazi va vorbesc despre o tarta cu broccoli + alte ingrediente ce inca se gasesc pe tarabele din piata.

tarta cu broccoli

Trebuie sa marturisesc ca prietenia mea cu broccoliul este una noua. Nu ca am avut ceva cu el pana acum, dar cumva nu era pe lista cumparaturilor din supermarket, la piata nu il vedeam si nici nu era un must-have de-ala la cateva luni. In plus, cred ca am fost un pic influentata de sintagma aia mostenita de la americani “eat you veggies”, unde main actor era broccoliul, atat de urat de cei mici.

Si totusi, broccoli-ul e chiar bun. Are vitaminile A, C, K, B, multe fibre, un pic de omega-3 si ne ajuta (alaturi de multe alte goodies) sa ne luptam cu bolile de inima, diabetul, cancerul sau pur si simplu sa ducem un stil de viata sanatos. Ca sa nu mai spun ca e un buchetel plin de culoare si vitalitate, are o consistenta crispy daca nu-l “omoram” prin fierbere si e originar din Italia. (trebuie sa tinem cu fratii nostri din Uniune, nu?)

Cat despre tarta, am vrut sa o fac cat mai nutritiva si bogata la gust astfel ca pe langa cateva buchetele de broccoli (eu am pus de la unul mediu), am adaugat:

  • 1 rosie taiata felii
  • 10 ciuperci champignon mini, taiate in patru
  • 1/2 dovlecel taiat rondele
  • 150 g nuci rupte in bucatele
  • 50 g branza de capra Sainte Maure

Pentru aluat am folosit:

  • 250 g faina
  • 100 g unt
  • 1 ou
  • 3 linguri apa rece
  • 1 praf de sare
  • 1 praf de copt
  • o mana de pesmet

Pentru sos:

  • 1 ou
  • 150 g smantana
  • condimente: oregano, boia de ardei dulce, piper

Am amestecat faina cu untul taiat felii, pana ce s-a faramitat. Am adaugat oul batut cu furculita, praful de copt si apa si am framantat aluatul pana s-a facut un cocolos nu foarte lipicios. L-am dat la frigider vreo 10 minute.

Pe urma l-am scos, l-am mai framantat putin si l-am pus in tava de tarta, unsa in prealabil cu unt. Acolo l-am intins in toate directiile pana am reusit sa nu am gauri si sa fie uniform asezat in tava. Bineinteles, varianta eleganta e sa-l rulam pe masa cu un sucitor astfel incat sa fie perfect intins si cu o forma simetrica. Eu am ales varianta lazy, unde se pot observa marginile inegale, dar va garantez ca gustul nu a avut de suferit.

Aluatul l-am intepat cu furculita si l-am dat la cuptor 5 minute, cat sa o ia din loc si sa se inalte un pic. De mentionat e ca aluatul nu creste foarte mult, dar indeajuns incat sa nu se rupa, sa nu fie prea subtire cat sa curga legumele prin el, dar nici prea gros cat sa simtim ca manancam paine.

Am imprastiat o mana de pesmet peste aluat (ca sa nu se fragezeasca) si apoi am adaugat legumele: nu conteaza ordinea, aranjarea, orice ne satisface :).

La final am mai batut un ou cu smantana, i-am adaugat si niste condimente si am turnat sosul peste tarta. Doamne ajuta si dusa la cuptor a fost! Am lasat vreo 20 de minute foc mediu, periodic cu verificari de bun augur si a iesit ce se vede mai jos.

tarta cu broccoli

Mi se pare o reteta usoara, aromata, rapida, un deliciu de dimineata si seara ce trebuie incercat.

Pe curand!

Hai să vorbim!